Politika

Két nappal a felmondások után a Fidesz megtalálta a választ az Indexre: Gyurcsány

Pestibulvar.hu

Onnan lehet tudni, hogy valami váratlanul éri a kormányt, hogy a propagandasajtóban nincs egyből kész magyarázata az eseményekre. Az Index szerkesztőségének példásan erős kiállása pl. rég nem látott zavart okozott a gépezetükben. Az első reakciójuk ilyenkor általában az elhallgatás, egészen addig, amíg meg nem születik a megoldás az új helyzetre. Most sem történt ez másként, mialatt pénteken sosem látott tömeg gyűlt össze a Várban Orbán Viktor irodája előtt, hogy tiltakozzon az Index beszántása miatt, a propagandasajtó semmit nem közölt a történtekről, még az MTI is csak késő este adott ki pár fotót a tüntetésről.






 

A hallgatás arra utal, hogy a kormány kommunikációs boszorkánykonyhájában még nem tudták megfejteni, mi lenne az adekvát politikai válasz a megváltozott helyzetre. Az Index esetében különösen kényes kérdésről van szó, a szokásosnál is óvatosabban kellett eljárniuk, a lap napi másfél milliós olvasói táborában ugyanis szép számmal akadnak fideszesek is. A túl nagy botránnyal azt kockáztatta a kormány, hogy a saját szavazótáborában is nagyobb arányokban értesülnek az eseményekről. Nem véletlen, hogy mindent megpróbáltak megtenni, hogy titokban vegyék át a portál feletti irányítást. A túl hosszú hallgatás is legalább ugyanekkora veszéllyel kecsegtetett viszont, ha nem gondoskodott volna a kormány minél előbb egy hihetőnek tűnő alternatív magyarázatról (ha már nem jött össze nekik a lap csendes megpuccsolása), azt kockáztatta volna, hogy átengedi az ügy értelmezését az ellenzék kezébe.

 

Az Origóban épp ezért már a tüntetés estéjén nekiláttak megfejteni a botrányt. A Gyurcsány Ferencék nyerték az indexes belháborút című cikkükben úgy próbálták beállítani a helyzetet, mintha az valójában a DK és a Momentum közötti harc miatt állt volna elő. Azt állították, hogy Gyurcsányék megpuccsolták az eddig Momentum-irányítás alatt álló Indexet, a lap Momentum-párti újságírói pedig emiatt álltak fel. Ezt azzal próbálták alátámasztani, hogy elmondásuk szerint Gyurcsány volt az, aki rávette Dull Szabolcs főszerkesztőt arra, hogy szivárogtasson ki üzleti titkokat a riválisoknak. Mindezt Gyurcsányék állítólag azért akarták, hogy a piac bizalma megrendüljön a már túlságosan újbaloldi lapban. Gyurcsányék befolyásának tulajdonították azt is, hogy a lap igazgatójának Szombathy Pált, “Horn Gyula egykori bizalmi emberét” nevezték ki, a lap igazgatóságába pedig Sztankóczy Andrást, “Gyurcsány Ferenc egyik ismert támogatóját, aki az őszödi beszéd és az azt követő tiltakozások közben játszott sajátos szerepet”.

Ezt az értelmezést vitték tovább szombaton is egy újabb cikkükben, amiben azt írták, hogy “megszerezték” az Index alapítványát vezető Bodolai Lászlónak (ő volt az, aki szerdán kirúgta Dullt) egy zárt Facebook-csoportban tett bejegyzését. Bodolai ebben azt állította, hogy

DULL “BALOLDALI POLITIKUSOKKAL” EGYEZTETVE SZÁNDÉKOSAN “SZÉTROBBANTOTTA AZ INDEXET”.

 

A karaktergyilkos anyagok gyártásában élen járó Pesti Srácok ehhez azzal csatlakozott, hogy azt írta, Dull rögtön az igazgatósági ülés után (amelyen ismertették az átalakítások tervét) állítólag fél órán át tárgyalt Dobrev Klárával, Gyurcsány Ferenc feleségével. A cikk szerint Dull ráadásul nemcsak DK-sokkal, de MSZP-sekkel is rendszeresen egyeztetni szokott, köztük pl. Nyakó Istvánnal, aki jelenleg “a háttérben tevékenykedik a szociknál”. A kormánypárti lap szerint azt, hogy az Index a DK és a Momentum harcának esett áldozatul, jelzi az is, hogy a Momentum szervezte meg az értük kiálló tüntetést. A lap olvasatában a Momentum valójában nem a független sajtó mellett állt ki, hanem azért, mert elvesztette a befolyását az Index felett. Gyurcsányék pedig azért akartak ártani a portálnak, hogy visszavegyék a régi baloldal irányítása alá.

 






Hogy vajon célt ér-e a kormány ezekkel az első pillantásra is nyilvánvalónak tűnő lejáratóanyagokkal (hogy mivel fogja magyarázni pl. azt, hogy az indexesek szerint szó sincs semmiféle DK-s vagy momentumos összeesküvésről), nem tudni, az azonban már most látszik, hogy két nap zavarodottság után a kormánypárt megtalálta a maga válaszát az Index kálváriájának kormánypárti értelmezésére. Kérdés, ez a magyarázat vajon elég hihető lesz-e a kormánypárt nyilvánosságának is, vagy előbb fogják hitelt érdemlőnek találni az eredeti magyarázatot – vagyis azt, hogy a Fidesz országlása 11. évére lényegében teljesen felszámolta a tőle független sajtót. Ennek a hadjáratnak az egyik utolsó állomása az Index kivégzése.

 

A tét hatalmas: ha ugyanis ez utóbbi értelmezés válik általánosan elfogadottá, úgy elképzelhető, hogy az Indexet az ellenzékhez hasonló arányokban fogyasztó Fidesz-tábor is végre el fog gondolkodni azon, hogy a párt, amelyet 10 éve támogatnak szavazatukkal, tényleg diktatúrát épít Magyarországon.

forrás




Segítsd fennmaradásunk!
Csatlakozz hozzánk!




Kattints a hozzászóláshoz

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Legnépszerűbb

Az 1848-as szabadságharc idejében a bátor ifjak 12 követelésében az első (így legfontosabb) pont az volt, hogy ne legyen CENZÚRA.

Mi ennek eleget téve oldalunkról kiűzzük a cenzúrát és a híreket teljes formában ferdítés nélkül, annak eredetiségét megőrizve közöljük olvasóink felé.

Csatlakozz hozzánk!

Független hírek © 2018 Themetf

To Top