Politika

Mélyen hallgat a kormány médiája a kirobbant orbitális kémbotrányról

nyugatifeny.hu

Pedig a hír már a teljes nemzetközi sajtót bejárta.






Ahogy már mi is megírtuk, milliárdokért vásárolt be Magyarország a diktatúrák kedvenc kémprogramjából, amivel ellenzékieket szokás megfigyelni.

 

A leleplezést a Microsoft segítségével tette közzé a Torontói Egyetem. A szoftvert az izraeli Candiru nevű cég gyártja, és összesen 10 országban több mint 100 ellenzéki célszemély elektronikus eszközeire álltak rá vele.

 

Ezen a módon

autoriter vezetők betekintést nyertek magánszemélyek, illetve a politikai ellenzék digitális levelezésébe.

 

Ezt követően a Direkt36 egy nemzetközi tényfeltáró projekt részeként írta meg vasárnap este, hogy közvetett bizonyítékokat találtak arra, hogy az izraeli kémprogrammal a kormány

tényfeltáró újságírókat, médiacégeket tulajdonló üzletembereket és környezetüket figyelhetett meg.

 






Hétfő délelőttig azonban az MTI egy sort sem írt a kirobbant botrányról, egyedül az LMP közleményét adták ki, amiben a Nemzetbiztonsági bizottság összehívását említik a megfigyelési-ügy miatt.

 

Holott a hír percek alatt bejárta a nemzetközi sajtót, a címlapokon pedig sok esetben Orbán Viktor képe szerepelt.

 

A közmédián kívül a kormányközeli portálok – Origo, Magyar Nemzet, 888, Pesti Srácok – is mélyen hallgatnak, a kémbotrány helyett a cannes-i filmfesztiválról, a budapesti közlekedésről és az ellenzékről cikkeznek.

 

(hvg.hu nyomán) |forrás




Segítsd fennmaradásunk!
Csatlakozz hozzánk!




Kattints a hozzászóláshoz

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Legnépszerűbb

Az 1848-as szabadságharc idejében a bátor ifjak 12 követelésében az első (így legfontosabb) pont az volt, hogy ne legyen CENZÚRA.

Mi ennek eleget téve oldalunkról kiűzzük a cenzúrát és a híreket teljes formában ferdítés nélkül, annak eredetiségét megőrizve közöljük olvasóink felé.

Csatlakozz hozzánk!

Független hírek © 2018 Themetf

To Top